T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Afetler ile ilgili elde edilen bilimsel deneyim ve sonuçların kaybolmadan güvenilir, dijital bir platformda korunmasını ve her an ulaşılabilir olmasını sağlayan Türkiye Afet Bilgi Bankası Projesi’nde (TABB) bugüne kadar 111.818 doküman ve 15.000 afet verisi yüklendi.
Türkiye, jeolojik, topoğrafik ve meteorolojik koşulların olumsuzluğu nedeniyle sık sık büyük doğal afet olayları ile karşı karşıya kalabiliyor.
Afet anında yaşanabilecek can ve mal kayıplarının önceden önlenebilmesi için ise yaşanmış afetlere ait bilgi birikiminin korunması gerekiyor. Her düzeyde karar vericiler ve araştırmacılar, afet yönetimi politikalarını ve stratejilerini bu bilgi birikimi üzerine kurgulamaktadırlar.
Bilgi birikimini gelecek kuşaklara taşıyan en önemli araçlardan biri olan arşiv sistemleri, araştırmacıların ve karar vericilerin bu bilgilere ulaşarak analiz yapmalarına ve buna göre strateji ve politikalar belirlemelerine olanak veriyor.
AFAD, bu ihtiyaca yönelik olarak afetlere ait bilgi birikimini gelecek nesillere taşıyacak, afetler ile ilgili elde edilen bilimsel deneyimlerin ve sonuçların kaybolmadan, hızlı ulaşılabilir ve güvenilir bir dijital platformda saklanabilmesini sağlayacak olan Türkiye Afet Bilgi Bankası’nı (TABB) geliştirdi.
TABB; araştırmacıların, karar vericilerin ve uygulayıcıların, ülkemizdeki afetler ile ilgili bilgilere ve çalışmalara tek bir platform üzerinden ulaşabilmesini sağlıyor.
Afet hafızamız gelecek nesillere aktarılıyor
“tabb.afad.gov.tr” internet adresinden 11 Mart 2014 tarihinde yayıma giren Türkiye Afet Bilgi Bankası (TABB), ilk etapta “Doküman” ve “Analiz” olmak üzere 2 Modül olarak tasarlandı.
Doküman Modülü; üniversiteler, yerel yönetimler, kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları gibi değişik birimlerde yıllar boyunca hazırlanan, ancak kullanıcılara erişimi sağlanamayan kaynaklara tek bir noktadan, kolayca erişime olanak veriyor.
Analiz Modülü ise ülkemizin kuruluşundan bu yana meydana gelen afetlerin dijital ortama taşınarak söz konusu afetlerle ilgili değerlendirmelerin yapılabilmesini sağlıyor. Modül ile afet sonrası elde edilen verilerin arşivlenmesi, bu verilerin istatistiki olarak analiz edilmesi, haritalandırılması ve bunların raporlanması mümkün oluyor.
Analiz Modülü’nde bu güne kadar yüklenen 15.000 bin; Doküman Modülü’nde de 111.818 veri, araştırmacıların ve tüm vatandaşların erişimine açık durumda bulunuyor.
Mobilden kolay ulaşım
TABB için geliştirilen mobil uygulaması ile de Türkiye’nin afet arşivine her an, her yerden ulaşılabilir.
TABB’a uzanan süreç
17 Ağustos 1999 tarihi, ülkemizin afet yönetimi stratejisi için bir milat oldu. Afet yönetiminde ülkemiz kaynaklarının doğru ve verimli şekilde koordine edilmesi için Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) kuruldu; hazırlık, planlama ve risk azaltma çalışmalarını merkeze alan, afetler oluşmadan afetlere risk yönetimi odaklı Bütünleşik Afet Yönetimi Sistemi uygulanmaya konuldu.
Bu anlayış değişikliğinin ilk ürünü olan Ulusal Deprem Strateji Eylem Planı (UDSEP-2023) ile tüm kamu kurum-kuruluşları ve üniversiteler ile işbirliği içerisinde Türkiye’nin depremle mücadele yol haritası çıkarıldı.
UDSEP-2023 kapsamında başlatılan Ulusal Deprem Araştırmaları Programı (UDAP) ile üniversitelerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın ve kamu kurumlarının depremle mücadele konusundaki projelere destek sağlanmaya başlandı.
Bu projelerden biri de, afetlere ait bilgi birikimini gelecek nesillere taşıyan, afetler ile ilgili elde edilen bilimsel deneyim ve sonuçların kaybolmadan, hızlı ulaşılabilir ve güvenilir bir dijital platformda saklanabilmesini sağlayan Türkiye Afet Bilgi Bankası (TABB) oldu.
© 2024 Yalova İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü